|
|
|
|
E-Enstitü |
|
|
|
|
|
Hızlı erişim |
|
|
|
|
Dersler |
|
|
|
|
Tez |
|
|
|
|
Kurullar |
|
|
|
|
Yönetmelikler |
|
|
|
|
|
|
| |
|
Detaylı ders bilgileri
|
|
|
|
|
|
- Bilgi Checkup Sistemleri II |
Bölümü |
: |
Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri |
Bilim Dalı |
: |
Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri |
Öğretim üyesi adı |
: |
Y.Doç.Dr.A.GÜLCÜ |
Kredi saati |
: |
3 |
Düzeyi |
: |
Doktora |
Ders içeriği |
|
|
|
|
Bilgi Checkup’ın Modellenmesi, Branş, Seviye, Sınıf, Ünite Seçimi (eleme), Seçimin Modellenmesi, Birinci, ikinci, üçüncü,… n. inci alt grupların teşkili, tasnifi, İlişkilendirme algoritmasının teşkili, Modelin Akış Diyagramı Ve Algoritmasının Kurulumu, Visual programlama ile arayüzün geliştirilmesi, Çevre birimleri ile irtibatlandırılması (Yazıcı, çizici, optik okuyucu, v.d) Veri tabanı bağlantıları ve xml kullanım, Programın Çalıştırılması ve Kontrolü, Görsellerin Ve Dokümanların Elde Edilmesi, Check Up Sistemlerinde Son Gelişmelerin Araştırılması, Yeni Yazılımların (Demonstrasyon) Temini ve Karşılaştırılması. |
|
|
|
- Etkili Öğrenme, Öğretme Stratejileri |
Bölümü |
: |
Ortaöğretim Fen ve Matematik |
Bilim Dalı |
: |
Biyoloji Eğitimi |
Öğretim üyesi adı |
: |
Yrd.Doç.Dr.İ.GÜMÜŞ |
Kredi saati |
: |
3 |
Düzeyi |
: |
Doktora |
Ders içeriği |
|
|
|
|
Öğrenme ve Öğretme Kavramı, Öğrenme Çeşitleri (Klasik ve Aktif Öğrenme) Öğrenme Stilleri (Görsel, İşitsel, Kinestetik, Sosyal), Öğrenme Stilleri: Gegoric, Kolb, Dunn’un Öğrenme Stilleri, Öğrenme Stratejisi Nedir? Öğrenme Stratejisi Sınıflamaları: Sunuş, Buluş, Araştırma, İnceleme, Tartışma, Tam Öğrenme, İşbirliğine Dayalı Öğrenme Stratejileri, Eklemleme ve Örgütleme Stratejileri,Not Alma, Özetleme, Uzamsal Temsilcileri, SQ4R Stratejisi, Bellek Destekleyici Stratejiler, İmajlar, Sözel Semboller, Güdüleme Stratejileri:Dikkat, Uygunluk, Güven, Doyum, Murder Sistem. Öğrenme Stratejisi ile Öğrenme Stili Arasındaki Farklar, Nasıl Öğretmeliyim; Öğretimde Strateji, Yöntem,Teknik ve TAKTİK Uygulamaları, Öğretim Yöntemleri, Öğretim Teknikleri, Öğretim Taktikleri, Etkili ve Verimli Bir Öğretim, Etkin Ders Dinlemeye İlişkin Öneriler, Sınava Hazırlık ve Sınav Teknikleri. Bilgiyi İşleme Modeline Göre Öğretimin Düzenlenmesinde Dikkat Edilecek Noktalar.
|
|
|
|
- Konvek Fonksiyonlara Giriş II |
Bölümü |
: |
Ortaöğretim Fen ve Matematik |
Bilim Dalı |
: |
Matematik Eğitimi |
Öğretim üyesi adı |
: |
Doç.Dr.M.E.ÖZDEMİR |
Kredi saati |
: |
3 |
Düzeyi |
: |
Doktora |
Ders içeriği |
|
|
|
|
Farklı Türden Konvekslik, Konvekslik İçin Yeni Eşitsizlikler, Konveksliğin Genelleştirilmesi, Bullen Eşitsizliği ve Özellikleri, Wright Konvekslik İçin Eşitsizlik, P-Normlar Üzerine Kurulan Hadamard Tipi İntegral Eşitsizlik, m- Kovekslik İcin Yazılan Bazı Eşitsizlikler; Nümerik İntegrasyonda Uygulamalar, Star Konveksilik ve Ona İlişkin Bazı Eşitsizlikler, Log Konveksilik İçin Hadamard Tipi Eşitsizlikleri, Birinci ve İkinci Tür s-Konveksilik, Nümerik İntegrasyonda Uygulamalar |
|
|
|
- Mikroelektronik Fabrikasyon Bilimi ve Mühendisliği |
Bölümü |
: |
Fizik |
Bilim Dalı |
: |
Atom ve Molekül Fiziği |
Öğretim üyesi adı |
: |
Doç.Dr.S.DOĞAN |
Kredi saati |
: |
3 |
Düzeyi |
: |
Doktora |
Ders içeriği |
|
|
|
|
Yüzey İnceleme Teknikleri (AFM;C-AFM;STM,… ) Fotorezistler, Litografi, Optik ve optik olmayan Litografi, Islak Dağlama, Kuru Dağlama,Spesifik Fabrikasyon Adımları, Ohmik Kontak ve Teorisi, Schottky Kontak ve Teorisi |
|
|
|
- Kozmetik Kimyası |
Bölümü |
: |
Kimya |
Bilim Dalı |
: |
Analitik Kimya |
Öğretim üyesi adı |
: |
Prof.Dr.N.DEMİR |
Kredi saati |
: |
3 |
Düzeyi |
: |
Doktora |
Ders içeriği |
|
|
|
|
Emülsifiye Maddeler/ Kozmetikleri ve İlaçları Düzenleyen Yasalar, Kozmetiklerde Kullanılan Hammaddeler, Kimyasallar Kozmetik Endüstrisinde Kullanılan Maddelerin Özellikleri Genel Teknoloji Temizleme Kremleri, El Kremleri, Nemlendirici Kremler, Çok Amaçlı Kremler, Gece Kremleri, Losyonlar; Çok Amaçlı Losyonlar, Nemlendirici Losyonlar, Aerosoller, Göz ve Göz ile İlgili Makyaj Malzemelerinin Hazırlanması, Dudak Makyaj Malzemeleri, Tırnak, Yüz ve Vücut Makyajlarının Hazırlanması, Biyokimyasal yapıları. Nemlendirme Malzemeleri. Kozmetikte kullanılan Enzimler, Asidik Renklendirciler, Bazik Renklendiriciler, Saç Ürünleri, Şampuanlar, Saç Renklendiricilerinin Biyokimyasal Yapısı, Kozmetiklerin Test Edilmesi, Allerjiler |
|
|
|
- Sabit Nokta Teorisi I |
Bölümü |
: |
Matematik |
Bilim Dalı |
: |
Analiz ve Fonksiyonlar Teorisi |
Öğretim üyesi adı |
: |
Doç.Dr.S.AKBULUT |
Kredi saati |
: |
3 |
Düzeyi |
: |
Doktora |
Ders içeriği |
|
|
|
|
Banach Büzülme İlkesi, Banach Büzülme İlkesinini Genelleştirilmesi, Büzülme Dönüşümleri İçin Sabit Nokta Teoremleri, Genelleştirilmiş Büzülme Dönüşümlerinin Sabit Noktaları |
|
|
|
- Düğüm Teorisi ve Uygulamaları II |
Bölümü |
: |
Matematik |
Bilim Dalı |
: |
Analiz ve Fonksiyonlar Teorisi |
Öğretim üyesi adı |
: |
Yrd.Doç.Dr.T.UĞUR |
Kredi saati |
: |
3 |
Düzeyi |
: |
Doktora |
Ders içeriği |
|
|
|
|
Tor Düğümleri,Düğüm Grafları, Düğüm Graflarının Kimya ve Biyolojiye Uygulamaları, Mattıng Düğümler ve Elde Edilişleri, Kaplama (Tessellatıon) |
|
|
|
- İleri Dinamik |
Bölümü |
: |
Makina Mühendisliği |
Bilim Dalı |
: |
Enerji |
Öğretim üyesi adı |
: |
Yrd.Doç.Dr.Ö.GÜNDOĞDU |
Kredi saati |
: |
3 |
Düzeyi |
: |
Doktora |
Ders içeriği |
|
|
|
|
Serbestlik Derecesi, Denge ve Kararlılık,Rölatif Hareket, Parçacıklar Sisteminin Dinamiği, Analitik Mekanik:Virtüel İşler Prensibi; D’Alambert Hamilton Prensipleri, Lagrenge Denklemleri, Riijit Cisimlerin Kinematiği ve Kinetiği, Kane Hareket Denklemleri, Esnek Cisimlerin Dinamiği |
|
|
|
- Sürekli Ortamlar Mekaniğine Giriş |
Bölümü |
: |
Makina Mühendisliği |
Bilim Dalı |
: |
Enerji |
Öğretim üyesi adı |
: |
Doç.Dr.Ş.TEMİZ |
Kredi saati |
: |
3 |
Düzeyi |
: |
Doktora |
Ders içeriği |
|
|
|
|
Vektörler ve Tensörler, Gerilme Cisim ve Yüzey Kuvvetleri, Gerilme Bileşenleri, Şekil Değiştirme ve Deformasyon, İki ve Üç Boyutta Küçük Şekil Değiştirme ve Dönme, Bir Sürekli Ortamın Kinematiği, Deformasyon Değişim Tensörü, Sonlu Şekil Değiştirme,Eulerian ve Lagrangian Formülasyonlar, Dönme ve Uzama Tensörleri, Uygunluk Şartları, Genel Prensipler, İntegral Dönüşümleri, Kütlenin Korunumu, Momentum Prensipleri, Enerji Dengesi , Virtual Yer Değiştirme Prensibi |
|
|
|
- Küresel Isınmanın Bahçe Bitkileri Yetiştiriciliğine Etkileri |
Bölümü |
: |
Bahçe Bitkileri |
Bilim Dalı |
: |
Bağcılık |
Öğretim üyesi adı |
: |
Yr.Doç.Dr.R.ASLANTAŞ |
Kredi saati |
: |
3 |
Düzeyi |
: |
Doktora |
Ders içeriği |
|
|
|
|
Küresel Isınma, Sebepleri ve Ekolojik Sonuçları. Bahçe Bitkileri Üretim Bölgelerinin/Yörelerinin Ekolojik Şartlarındaki Değişimler Ve Üretime Yansımaları. Ekosistem İçerisinde Bahçe Bitkilerinin Varlığı, Önemi ve Geleceği. Bahçe Bitkileri Yetiştirme Teknikleri ile Yıllık Bakım İşlerindeki (Toprak İşleme, Sulama, Gübreleme vb.) Değişimler ve Uygulamaları. Topraksız Tarım Tekniklerinin (Katı Ortam Kültürü, Su Kültürü Ve Aerofonik Kültür) Bahçe Bitkilerinde Kullanımı, Önemi ve Geleceği. |
|
|
|
- Biyoinformatiğe Giriş |
Bölümü |
: |
Tarla Bitkileri |
Bilim Dalı |
: |
Çayır-Mera ve Yem Bitki. Yetş. ve Islahı |
Öğretim üyesi adı |
: |
Y.Doç.Dr.M.S.TAŞPINAR |
Kredi saati |
: |
3 |
Düzeyi |
: |
Doktora |
Ders içeriği |
|
|
|
|
Moleküler Biyoloji ve Diğer Bilimlerle Biyoinformatiğin Bağlantıları, İnternet Kullanımı, İnternet Üzerinden Veri Tabanlarının Kullanımı, Gen Bankası, DNA Enzim-Protein Yapılarının Veri Tabanları, İnternet Destekli Üç Boyutlu Protein Moleküler Programları, DNA Dizileri ile Aminoasit Dizilerinin Web Tabanlı Dikey Hizalaması ve Değerlendirilmesi, DNA Dizilerinde Web Tabanlı Restriksiyon Enzim Analizleri, Primer Dizaynı ve Web Programları ile Analizi, Genetool ve Peptool’un Kullanımı
|
|
|
|
- Tarımda Mikroorganizma Kullanımı |
Bölümü |
: |
Tarla Bitkileri |
Bilim Dalı |
: |
Çayır-Mera ve Yem Bitki. Yetş. ve Islahı |
Öğretim üyesi adı |
: |
Prof.Dr.R.ÇAKMAKCI |
Kredi saati |
: |
3 |
Düzeyi |
: |
Doktora |
Ders içeriği |
|
|
|
|
Mikroorganizmalar tarafından bitkisel gelişimin teşvik ve aksiyon mekanizmaları, bitki gelişimini teşvik edici bakteriler (PGPR), biyolojik azot fiksasyonu (Simbiyotik ve non-simbiyotik fiksasyon), bitki gelişimini teşvik edici madde üretimi (Auksinler, Sitokininler, Giberallin, diğer bitki gelişimini düzenleyici maddeler, bitkisel büyüme ve gelişmeyi düzenleyici enzim sentezi, vitamin üretimi, etilen sentezinin engellenmesi), aminoklorofan karboksilik asit deaminaze aktivitesi, besin alımının artırılması, çözücülük ve besin elementi alımı, fosfat çözücü bakterilerin bitki gelişmesinde etkileri, fosfat çözünürlüğünün mekanizması, bitki gelişimini teşvik edici olarak fosfat çözücü bakteriler, organik ve inorganik fosfat çözünürlüğü ile besin alımının artırılması; Bitki gelişimini teşvik edici bakterilerin biyogübre olarak kullanımı: İnokulant formülleri, biyogübre uygulama teknikleri, bakteri uygulama metot ve zamanı, azot fikseden veya diğer PGPR organizmaların rekabet ve yaşamı, bitki-bakteri interaksiyonu, endofitik bakteriler, rizosfer, inokulantın yaşamını sürdürmesi; Tarımda PGPR Uygulamalarının Pratik Sonuçları: Bitkisel üretimde fosil enerji kullanımının azaltılması, rizosfer mikrobiyal bitki etkileşimleri, baklagil dışı bitkilerde endosimbiyotik N2 fikseri Rizobia-bitki etkileşimleri, saf ve karışık kültürler kombine biyolojik gübre uygulamaları, baklagil dışı bitkilerde bakteri ve diğer mikroorganizmaların birlikte inokulasyonu, baklagillerde Rhizobium ve PGPR birlikte inokulasyonu, rizobium ve fosfat çözücü bakterilerin birlikte inokulasyonu; Nitrojen Fiksasyon Bitkileri İle Oluşturulabilecek Bitkisel Sistemler: Rizobia-baklagil birlikteliğinin teşviki Bitki-mantar ilişkisinin teşviki, tahıllar İçin BNF Sistemleri, PGPR inokulasyonunun tahıllara etkileri (buğday, arpa, çeltik, mısır vb.), PGPR inokulasyonunun diğer bitkilere etkileri; Biyolojik kontrol: Siderofor üretimi, antibiyotik veya fungusidal bileşik sentezi, strese dayanıklılığın artırılması, hastalıklara dayanıklılık, yüksek sıcaklığa ve su baskını stresine dayanma, kuraklığa tolerans ve yaprak yaşlanmasını geciktirme, diğer mikroorganizmalarla interaksiyonlar, mikrobiyal interaksiyonlar, diğer mikroorganizma, bitki ve abiyotik faktörlerle etkileşimler, besin rekabeti, biyopestisitler, biyoinsektisitler, biyoherbisitler; Fitoremediasyon: Çevresel restorasyon; tarım sistemlerinin biyoremediasyonu ve çevrenin temizlenmesi için PGPR kullanımı, pestisitlerin mikroorganizmalarca parçalanması, mikroorganizmalarca ağır metallerin alımı ve biyoremediasyonu; f) PGPR etkinliğini artırma stratejileri; araştırma alanları, gelecekteki gelişmeler gibi konular işlenecektir. |
|
|
|
- Uzaktan Algılama ve Tarımsal Kullanımları |
Bölümü |
: |
Toprak |
Bilim Dalı |
: |
Toprak |
Öğretim üyesi adı |
: |
Y.Doç.Dr.M.ÖZGÜL |
Kredi saati |
: |
3 |
Düzeyi |
: |
Doktora |
Ders içeriği |
|
|
|
|
Uzaktan Algılamanın Temel Prensipleri, Farklı Yeryüzü Objelerinin Yansıma Karekteristikleri, Algılama
Platformları, Görüntü ve Sayısal Görüntü İşleme, Uzaktan Algılama Teknikleri Kullanarak Arazi Kullanımı,
Ürün ve Alan Tahminleri, Toprak Etüdleri ve Tarımın Diğer Dallarında Uydu Verilerinin Kullanılma Olanakları |
|
|
|
- Bilgisayar Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Metotlar |
Bölümü |
: |
Zootekni |
Bilim Dalı |
: |
Biyometri ve Genetik |
Öğretim üyesi adı |
: |
Yrd.Doç.Dr.M.TOPAL |
Kredi saati |
: |
3 |
Düzeyi |
: |
Doktora |
Ders içeriği |
|
|
|
|
Temel İstatistik Kavramlar, İstatistik Analizlerde Matris ve Vektör İşlemleri, Vektör Ortalamaları Üzerine Hipotezler,
Çok Değişkenli Normal Dağılım, Çok Değişkenli Varyans Analizi, Çok Değişkenli Doğrusal Regreasyon Analizi,
Kısmi ve Çoklu Korelasyon Analizi, Temel Bileşenler Analizi, Kümeleme Analizi, Çok Değişkenli İstatistik
Metotların Bilgisayarda Uygulamalarının Yapılması
|
|
|
|
- Türkiye’de Göçer Arıcılık ve Saha Uygulamaları |
Bölümü |
: |
Zootekni |
Bilim Dalı |
: |
Hayvan Yetiştirme |
Öğretim üyesi adı |
: |
Doç.Dr.A.DODOLOĞLU |
Kredi saati |
: |
3 |
Düzeyi |
: |
Doktora |
Ders içeriği |
|
|
|
|
Ülkemizdeki Göçer Arıcılık Faaliyetleri ve Göç Yolları, Arıcılığa Uygun Yer Seçimi (Mer’a, Arılık Yeri,
Arı Kuşu, Ayı, Kirpi ve Diğer Arı Zararlılarından Korunaklı Arzilerin Tespiti), Göç Esnasında Nakil Araçlarının
Belirlenmesi, Kolonilerin Taşıma Öncesi Hazırlıkları ve Arılığın Nakli, Arılık Kurma, İlkbahar Koloni
Bakım ve Kontrolleri, Yemleme, Kat Verme, Ana Arı Yenileme, Yağmacılık, Zayıf Kolonilerin Birleştirilmesi,
Oğul Alma Uygulamaları, Kolonilerin Bal, Polen, Propolis, Arı Sütü, Arı Zehiri ve Ana Arı Üretimi İçin
Yönlendirilmesi, Bal Hasatı, Arıların Çam Balı Üretimi İçin Hazırlanması ve Bu Bölgelere Arıların Nakli,
Sonbahar Bakım ve Kontrolleri , Kolonilere Kışlatma Düzeni Verilmesi, Kışlatma Fizyolojisi ve Kışlatma
Yöntemleri
|
|
|
|
- Labview Programlama |
Bölümü |
: |
- |
Bilim Dalı |
: |
- |
Öğretim üyesi adı |
: |
Yrd. Doç. Dr. A. MAVİ |
Kredi saati |
: |
3 |
Düzeyi |
: |
Yüksek Lisans / Doktora |
Ders içeriği |
|
|
|
|
1. Labview programlama dilinin genel tanıtımı
2. Front Panel ve Block Diagram pencerelerindeki menüler ve yardım
3. Kontroller ve İndikatörler
4. VI (Virtual Instrument), node, terminal ve bağlantılar (Wire)
5. VI’ı etkili hazırlamak ve kullanmak için bazı araçlar (Objeleri yerleştirme, sürükleme, silme, etiketleme, yazı karakterlerini değiştirme, şekillerini ayarlama, bağlantıları silme ve düzeltme, renkleri düzenleme, hatayı bulma)
6. SubVI
7. Temel yapılar
a. For Loop (Devir sayısı belirtilmiş döngü)
b. While Loop (Devir sayısı belirtilmemiş döngü)
c. Döngülerde zamanlama
d. Shift Register ve Feedback node
e. Karar yapıları (Case Structure)
f. Flat ve stacked squence (Sıralı apılar)
g. Formula node
8. Array ve Cluster
a. Array kontrol ve indikatörleri
b. İki boyutlu array oluşturma
c. Array fonksiyonları (array size, initialize array, build array, array subset, index array vb.)
9. Chart ve Grafik
10. Local variable ve Property node
11. Bir sensör vasıtasıyla labviewde veri alma
12. String Fonksiyonları
13. Dosyadan data okuma ve dosyaya data yazma
14. Cihaz Kontrolü (Veri alma ve komut gönderme)
|
|
|
|
|
|
|